11e week. Even mn neus poederen... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Olivier - WaarBenJij.nu 11e week. Even mn neus poederen... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Olivier - WaarBenJij.nu

11e week. Even mn neus poederen...

Blijf op de hoogte en volg Iris Olivier

25 November 2012 | Spanje, Madrid

De week is alweer voorbij. De 11e week. Nog 4 weken te gaan, en dan vliegen we alweer terug naar Nederland. Deze week weer begonnen met onze stage. Was weer een leuke week op stage. Wat uurtjes extra moeten blijven, maar dat is niet zo erg. We hadden met stage afgesproken dat we deze week wat dingen voor onze opdrachten konden doen. Hopelijk gaan we het allemaal redden met de opdrachten voor school. Vrijdag was het opa & oma dag op stage. De opa’s en oma’s van de kindjes mochten de ochtend mee komen doen. We hebben verschillende activiteiten gedaan. De opa’s & oma’s vonden het leuk om te kunnen zien hoe hun klein dochter/zoon op het kinderdagverblijf kan spelen. Verder maandag en woensdag weer taalcursus gehad, weer wat Spaanse woordjes erbij geleerd.
Verder weer het weekend begonnen met een avondje gezellig doen. Vrijdag eerst naar het appartement van Roy, Kevin en Valentina om daar in te drinken met bijna alle MadridStudents met wat leuke drankspelletjes. En mijn telefoon nog in de wc laten vallen waardoor die het een paar dagen niet deed, maar wat doet rijst wonderen! Mijn telefoon in de rijst gelegd en nu doet hij het gelukkig weer. Daarna met de metro naar de stad en op naar Moon Dance. Daar was Tijs met zijn vrienden uit Leiden. Was weer een erg gezellig en mooi dansavondje. De volgende dag een lekker ontbijtje met picolinies en een stukje stokbrood. Daarna maar weer eens een grote schoonmaak gehouden: beddengoed in de was, vegen, dweilen, door waaien, prullenbak legen, enz..
Daarna de brownies in de oven en wachten maar. De wekker op een half uurtje om dan even te checken hoe het er mee staat. Iris ondertussen skype met haar papalief. De wekker gaat, dus ik naar de keuken om te kijken naar de lekkere brownies. De oven voelt niet zo warm aan als ik hem openmaak…. Wat zie ik… Iris is vergeten om een knop van de oven om te draaien, dus hij staat nog uit. Helaas… nog maar een keer de wekker op een half uur. Eindelijk waren ze dan klaar, ze smaken weer goed. Daarna hebben we ons klaar gemaakt voor een gezellig dinertje met z´n tweeën bij het Cafeeke. Vervolgens zijn we door gegaan naar de Emmer waar Tijs met de Leidenaren aan het drinken was. We konden het deze avond niet zo laat maken, want we moesten de volgende dag naar de dokter voor Iris. Toch was het weer een gezellig avondje geweest.
Zondag dus naar de dokter voor Iris. Eerst hadden we ons al verslapen, want de wekker was niet afgegaan. Dus toen we wakker werden rond 10 uur snel aangekleed en hebben we even wat gegeten bij Pans & Company. Vervolgens op de metro gestapt naar Anne die met ons mee naar de dokter ging. Bij de dokter aangekomen om 12 uur, alle gegevens even door geven en wachten maar.. Uiteindelijk om 2 uur waren we weer onderweg naar huis, en zoals we al verwachten is het toch een blaasontsteking. Soort van antibiotica voor maar 2 dagen gekregen. Na de dokter hebben we een stuk door Parque de Retiro gewandeld om richting huis te gaan. De herfst is nu echt begonnen, gelukkig nog een lekker weertje rond de 17ᵒC, maar de bomen beginnen te verkleuren en de bladeren vallen af. Nu nog even lekker een filmpje kijken, straks nog even wat voor school doen… dan is het weekend weer voorbij en zit de week er al weer op.