7e week. Gezellig he!? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Olivier - WaarBenJij.nu 7e week. Gezellig he!? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iris Olivier - WaarBenJij.nu

7e week. Gezellig he!?

Blijf op de hoogte en volg Iris Olivier

01 November 2012 | Spanje, Madrid

Deze week was weer een gewoon weekje stage. Maandag tot vrijdag stage van 9.00 – 17.00. We zijn begonnen aan onze opdrachten voor school. Dat mocht wel een keer gebeuren. Maandag en woensdag weer Spaanse les gehad. Woensdag met veel lachen tussendoor. De leraar had een goede bui deze keer.
Dinsdag hadden we weer eens problemen met het huis hier. We dachten eindelijk om 21.00 uur eens te gaan koken. We hadden wel vort trek. Alles stond klaar, alleen het gas moest nog aan. Maar dat was er niet. We zagen een of andere meter hangen met een hendel. Daar stond op ‘Ter Gas’. We durven er niet aan te komen, dus hebben we maar een pizza in de oven gegooid. Eindelijk om 22.00 uur gegeten.
Vrijdag is het weekend begonnen. Dit hebben we moeten vieren in onze stamkroeg La Fontana de Oro. Was weer een mooi en gezellig avondje geweest.
Eigenlijk zouden we zaterdag vroeg uit de veren gaan, maar helaas…. De kater won het gevecht. Uitgeslapen en vervolgens de ouders van Iris opgehaald bij het vliegveld. Yessssssss… eindelijk meteen bij de goede terminal. Mocht wel vort na 4x. Eindelijk weer knuffelen, kussen, kletsen en snuffelen met papa en mama. Fijn jullie weer te zien!! Eerst naar het hotel van papa en mama geweest. Zag er mooi en goed uit. Daarna door naar ons mooie en schone kamertje. Alles even laten zien en daarna lekker uiteten geweest vlak bij Plaza Mayor. Daarna eerst nog wat gedronken op het terras en toen zijn papa en mama naar hun hotel gegaan om te slapen. Maar voor ons was het nog te vroeg. Eerst naar de cocktailbar geweest voor de verjaardag van Charlotte. Vervolgens nog naar Palace gegaan om daar een dansje te doen.
Zondag vroeg op.. Niet onze traditie, maar we zouden om 10.00 uur verzamelen bij metrohalte Callao om naar de grootste vlooienmarkt van Europa te gaan. Met bijna 3500 kraampjes. Iris heeft daar een nieuw tasje gekocht en wat cadeautjes. Verder hebben we soms onze ogen uitgekeken naar wat er allemaal om ons heen liep of gebeurde. Na daar een tijdje rond gewandeld en gekeken te hebben zijn we naar Principe Pio gelopen om te winkelen, maar onderweg eerst nog even langs het paleis. Mooi en te zien. Bij Principe Pio aangekomen zijn we eerst even wezen lunchen en daarna gaan zoeken naar leuke winkeltjes. Nieuwe schoenen en kleren gevonden. Na het winkelen besloten om toch nog een stierengevecht te gaan kijken, omdat het bij Madrid hoort. In Ventas aangekomen, was het seizoen voorbij. Dus helaas kon dat ideetje niet doorgaan. Dan maar weer terug naar Callao en daar lekker een drankje gedaan. Daarna even naar huis om te douche en klaar te maken om uit eten te gaan.
Kortom, een leuke en gezellige week.

• 01 November 2012 - 17:31

Hans Olivier:

Ja, het was gezellig hé. We hebben genoten van onze dagen in Madrid maar natuurlijk was het gewoon geweldig om jullie daar te zien als een paar echter Madrileense meiden. Stoer oversteken en blindelings de weg vinden in de Metro. Juliie hebben daar echt wel je plekje gevonden.

Wij zijn weer thuis en inmiddels weer aan het werk. Lekker rustig hier in Heeswijk-Dinther maar ik mis de tapas, de drankjes en mijn kleine meisje. Tot gauw en geniet nog van jullie mooie Madrid.

Hans

• 01 November 2012 - 17:31